מדריךמהו הקילומטר האחרון שבין העסק ללקוח וכמה הוא חשוב?

כל עסק המוכר באמצעות רשת האינטרנט רוצה למקסם את הרווח שלו, לשם כך יש צורך לצמצם את העלות של שרשרת האספקה. אם מדובר בחנות אינטרנטית אשר אינה נדרשת לשלם שכר דירה עבור מיקום מרכזי, אז אז כבר הגעתם לחיסכון משמעותי בעלויות התפעוליות. אך עסקים רבים נתקלים בקשיים בקילומטר האחרון, הכינוי לשלב האחרון בשרשרת האספקה השלב שבו המוצר מגיע אל הלקוח

השקעתם באתר אינטרנט, השקעתם בשיווק, בשירות לקוחות, וכל מה שצריך לצורך ביצוע עסקאות. ועכשיו כאשר יש לכם מכירות אתם מגיעים לקילומטר האחרון; השאלה איך המוצר מגיע מבית העסק אל הלקוח. כל מי שעוסק בחנויות איקומרס נזקק לפתרון עבר הקילומטר האחרון, פתרון אשר יאפשר לו להתנהל ביעילות ותמיד להיות בשליטה ובקרה

זהו אינו פרט שולי מכיוון שכל החלטה שתקבלו משפיעה על מבנה העלויות. שאלה זה רלוונטית לכל חנות אינטרנטית קטנה בדיוק כפי שהיא רלוונטית לענקי הקמעונאות; כמו למשל אמזון, אשר בחרה להקים חברת שליחויות משל עצמה באמצעות פיתוח מערכת של רחפנים על מנת לייעל ולהוזיל את הקילומטר האחרון

לחסוך בעלויות מבלי לפגוע ברמת השירות

בעיית הקילומטר האחרון היא אינה עניין של עלויות בלבד, אתם מחפשים לחסוך בעלויות אך עליכם לעמוד בסטנדרטים של שירות לשביעות רצונו של הלקוח. אם תרכשו רכב חלוקה, לא יהיה זה משתלם עבורכם לשלוח רכב בכל רגע שבו מתקבלת הזמנה. מבחינה לוגיסטית תעדיפו לצבור כמות גדולה של הזמנות אשר תצדיק את הנסיעה. סביר להניח שתחלקו את הנסיעות לפי אזורים, הלקוחות בחיפה יקבלו שירות רק כאשר כמות ההזמנות תצדיק נסיעת חלוקה לחיפה. אין ספק שזוהי התנהלות חסכונית, אך ברור שזהו מצב שאינו מתקבל על הדעת. לקוחות עלולים לחכות להזמנה פרק זמן בלתי סביר, בעיקר אם הם גרים בישובים קטנים שאולי שם נזקקים לשירותי הקניות באינטרנט יותר מכל.

צמצמו תפעול וחסכו זמן

אם תנסו להתמודד עם בעיית הקילומטר האחרון באמצעות משאבי העסק, אתם תגלו שזו סטייה  מקו הפעילות העיקרי של העסק. אתם התכוונתם להיות חנות אינטרנטית אשר מתעסקת בשיווק  ומכירות, אבל עכשיו על סדר היום שלכם ישנם עניינים לוגיסטיים. במקום לשים את תשומת הלב אך ורק לצורך השגת תנועה לאתר, קידום מכירות, שימור לקוחות והגדלת אחוזי ההמרה אתם צריכים להקדיש זמן ניכר לתכנון לוגיסטי, תחזוקת רכב והקצאת כוח אדם למערך הלוגיסטי. מערך לוגיסטי שכזה יוצר הוצאות קבועות עבור העסק, שאינן תלויות בנפח המכירותאז מה עושים? יתכן שהפתרון הוא בחברת שליחויות.

לחצות את הקילומטר האחרון בעזרת חברת שליחויות

חברת שליחויות יכולה להיות פתרון מעולה עבור הקילומטר האחרון יש כאן שילוב גם של חיסכון וגם של יעילות. אתם לא צריכים להשקיע מאות מיליוני דולרים בפיתוח טכנולוגיות רחפנים, ולא לעשות שום פעולה אשר סוטה מקו הפעילות המרכזי שלכם. באמצעות שירותי משלוחים תוכלו לגלגל את הקילומטר האחרון למיקור חוץ ולבצע משלוחים מהיום להיום ובעלויות מוזלות. עלויות השילוח יהפכו להיות חלק מעלות המכר, נגזרת ישירה של כמות המכירות ולא הוצאה קבועה עבור העסק

לסיכום, נראה שהדרך הטובה ביותר היא לעבוד עם שירותי שליחויות אשר יאפשר לכם לשמור את תשומת הלב במקום הנכון.  עם שירות שליחויות תמיד תהיה לכם בקרה ושליטה על הקילומטר האחרון. כך גם תוזילו את שרשרת האספקה וגם תשמרו על שביעות רצון הלקוח.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים בכוכבית

קבלו הצעת מחיר אטרקטיבית

צרו קשר

הרשמו לניוזלטר שלנו